Helaas, er zijn op dit moment
nog geen data gepland voor deze opleiding.
2
80% van de mensen heeft goede voornemens, maar slechts 8% maakt ze waar
Als je mensen begeleidt bij het verbeteren van hun leefstijl dan is iedere klant anders dan de vorige. Natuurlijk zijn er ook overeenkomsten, maar iedere vraag, ieder mens is uniek. Er is niet 1 aanpak die je voor iedere klant uit de kast kan halen omdat het simpelweg niet werkt. Ieder mens vraagt om een unieke bejegening. De één heeft behoefte aan sturing, de ander wil vooral informatie of alleen een stok achter de deur. De juiste benadering is dus vooral afhankelijk van de behoefte van de klant. Maar hoe kan het dat jij en je collega bij dezelfde klant dezelfde benadering hanteren en je collega wel succes heeft en jij niet? Je collega heeft misschien toevallig meer een klik met deze klant zou je kunnen denken. En dat klopt helemaal. Alleen die klik is niet zo toevallig als we vaak wel geneigd zijn te denken. De ‘klik’ die de klant ervaart is een goede band met zijn/haar coach.
De sleutel tot succes is de juiste kennis over gedrag(sverandering)
In de psychologische praktijk wordt al decennialang onderzoek gedaan naar dat contact. Bij I-Move hebben we die kennis vertaalt naar concrete en praktische handvatten. Zonder wollig taalgebruik te hoeven inzetten is het mogelijk om met de juiste kennis over je eigen invloed in het contact, aangevuld met vraagtechnieken, een werkelijk succes te ervaren.
Het lijkt simpel, en dat is het ook
In twee intensieve, maar vooral inspirerende dagen vertellen we je over kansen en valkuilen in het contact met klanten. Je brengt in contact met klanten op de eerste plaats jezelf mee en dat is zoveel meer dan je denkt. Wist je dat bijna 90% van wat wij anderen duidelijk willen maken non-verbaal en tussen de regels door gebeurt? En dat ieder mens in zijn gedrag de neiging heeft om onbewust gestuurd te worden door zijn eigen opvattingen? Daarom staan we op de eerste plaats stil bij het effect van je eigen houding en welke persoonlijke kwaliteiten je nog beter zou kunnen inzetten om op de juiste manier bij de ander binnen te komen met jouw informatie. Daarnaast gaan we in deze twee daagse ook in op de kracht van echt luisteren. Luisteren is namelijk zoveel meer dan alleen stil zijn; het is de meest krachtige en onderschatte techniek die er is. Met de juiste luistertechnieken hoor je zoveel meer en schep je vertrouwen in de relatie. Om de klant goed van dienst te zijn en ook het gevoel te geven dat je hem of haar echt begrijpt is het stellen van de juiste vragen natuurlijk ook van belang. De training besteedt dan ook veel aandacht aan welke soort vragen er zijn en hoe je deze kan inzetten.
Hoe meer je praat, hoe meer er niet besproken wordt
Natuurlijk is het zo dat iedereen een gesprek kan voeren en het is uiteraard ook zo dat jarenlange ervaring je helpt om goed te worden in je vak. Maar er is meer uit te halen. Er zijn talloze, goed onderzochte gespreksmethoden die bijdragen aan het aanwakkeren van de intrinsieke motivatie van deelnemers om ook werkelijk gedragsverandering te bewerkstelligen. Niet door te vertellen wat anderen zouden moeten doen. Of door mensen te overtuigen wat het belang is van ander gedrag. Vragen stellen die ertoe leiden dat mensen zelf tot die conclusie komen is vele malen effectiever. Dat is wat mensen van binnenuit motiveert en dat is nodig om duurzame verandering tot stand te brengen.
In twee dagen maak je kennis met al deze onderwerpen, met als eindresultaat dat je kennis over gedrag en de verandering daarvan een flinke boost heeft gekregen. Na afloop van deze tweedaagse krijgen we veel positieve reacties. Met name de praktische tips die deelnemers hebben gekregen blijken van veel waarde voor de praktijk.
In deze training leer je geen kunstjes! Tijdens deze intensieve training word je vooral bewust van de invloed van je eigen opvattingen en oordelen en ontdek je welke technieken bij jou passen zodat het ook geen kunstje kan worden. Dat is ook precies de reden dat we meerdere methoden behandelen. Je kan de kennis eruit pakken die bij jou past!
Wat je onder andere leert op dag 1 is:
Wat je onder andere leert op dag 2 is:
Na deze tweedaagse heeft je kennis over gedrag een flinke boost gekregen en ben je in staat om gebruik te maken van gesprekstechnieken die bij jou passen.
De inhoud van de opleiding wordt continue geactualiseerd naar de laatste ontwikkelingen. We maken gebruik van kennis uit de psychologische gespreksvoering. De aanbevolen literatuur voor deze twee daagse:
De doelgroep voor deze opleiding zijn (aanstaande) leefstijlprofessionals die meer willen weten over het hoe en waarom van diverse gespreksmethoden en welke bijdrage deze kunnen leveren in het aanwakkeren en beïnvloeden van de intrinsieke motivatie van deelnemers. Ben je nieuwsgierig welke positieve maar ook negatieve invloed jij kan hebben in het contact, wat het effect van goed luisteren kan zijn en welke vraagtechnieken je op welk moment kan inzetten dan is deze tweedaagse iets voor jou.
De lessen vinden plaats van 10.00 uur en 16.00 uur.
De investering voor deze tweedaagse opleiding in Lienden bedraagt € 345,- p.p.
Bij de inhouse training vinden de lessen plaats op de eigen locatie en de tijden worden in overleg afgestemd. De investering voor de tweedaagse opleiding op locatie bedraagt € 1495,- per trainingsdag (excl. € 0.49 per km reiskostenvergoeding en 21% BTW).
Ben je Steunpunt dan ontvang je 25% korting.
Je bent hier: