28-11-2014
Een fitness ondernemer beheert over het algemeen 7 afdelingen. Daarmee bedoel ik niet de fitness, spinning, groepsles, maar de organisatorische afdelingen. Beleid, producten (hierin vallen de praktijk afdelingen), personeel, sales en marketing, faciliteiten, financiën/administratie en kwaliteit. Op elk van deze vlakken moeten er gedurende het jaar activiteiten en projecten uitgevoerd worden. Denk aan klant activiteiten zoals een marathon, functioneringsgesprekken, marketing campagnes, onderhoud, een team uitje, kwaliteit analyses, enz. In totaal zijn er dat per jaar gemiddeld genomen in de fitnessbranche, 150 tot 250. De meeste ondernemers worden hierin ondersteund door een manager of een aantal management ondersteuners, die ook al een rol in de praktijk hebben.
Ideaal zou zijn als die 150 tot 250 activiteiten en projecten in een jaarplanning zouden worden gezet, toegekend aan de desbetreffende teamleden, gekoppeld aan deadlines en dat de teamleden allen een persoonlijk online jaarplan hebben waarin ze aan kunnen geven dat ze met de activiteit gestart zijn en af kunnen vinken wanneer iets is afgerond. Ook zouden tussentijdse projecten toegevoegd moeten kunnen worden vanuit bv overleg. Zo houd de ondernemer volledig overzicht en is er een vaste structuur voor bespreek agenda voor overleg. Valt er iemand weg, dan is er heldere structuur wat aan iemand anders te delegeren. Dit programma maakt delegeren en aansturen stukken gemakkelijker en brengt overzicht en rust in de organisatie.
Precies dit heeft EFAA in de Management Toolbox gebouwd, nl in het jaarplan. Hoe gaat dat in zijn werk?
Stel een jaarplan op in word (mail voor een voorbeeld naar info@efaa.nl)
Voer het jaarplan in als template
Kopieer de template naar 2015
Instrueer de betrokken teamleden, een ieder ontvangt een persoonlijk jaarplan
Gebruik vanaf dat moment het jaarplan voor alle overleg en actiepunten uit overleg
Gun uzelf het overzicht en de rust en maak van 2015 een effectiever jaar.
Je bent hier:
Over ons